maanantai 30. syyskuuta 2013

Take Me Down To The Paradise City

Keskiviikon ennustettiin olevan kevään tähän mennessä lämpimin päivä. Paras paikka hellepäivän vietolle olisi tietenkin meren rannalla, joten suunnaksi Gold Coast ja Surfers Paradise! Lähdimme onneksi viime kerrasta viisastuneina matkaan aikaisin aamusta, sillä säädimme taas kerran lahjakkaasti junien ja bussien kanssa. Perille saavuimme sopivasti keskipäivällä kuumimpaan aikaan, mutta onneksi merituuli viilensi ja uimaan pääsi aina kun olo muuttui tukalaksi.

Untitled
Untitled IMG_8098

Kiia on saanut meidät koukutettua sushiin oikein kunnolla (täällä myydään joka paikassa sellaisia isoja rullia kymmenillä eri täytevaihtoehdoilla) ja kävimme nytkin hakemassa sushirullat lounaaksi.

Auringon laskettua lähdimme kiertelemään rantamarkkinoiden kojuja ja etsimään samalla ruokapaikkaa. Se ei ollutkaan ihan helppo homma, sillä halusimme syödä seafoodia, mutta lopulta sopiva paikka löytyi. Ja oli kaiken etsinnän arvoista, friteerattu mustekala maistui todella hyvälle kuuman rantapäivän jälkeen!

Untitled Untitled Untitled
Takaisin talolle ei ollut mitään kiirettä, joten haimme kaupasta yhdet CC Dryt ja istuimme rannalla hetken aikaa, kunnes otimme bussin juna-asemalle. Perille päästyämme tuli matkaan pari muuttujaa - viimeinen juna oli mennyt tunti sitten ja seuraava menisi 5am! Alun paniikin jälkeen naurettiin vain meidän tuurille ja korkattiin viikonlopun synttäreille ostettu punkkupullo keskustan bussia odotellessa.Uusi suunnitelma: kuluttaa yö baareissa ja lähteä talolle ensimmäisellä aamujunalla.
Olimme kaikki kolme todella hehkeä näky rantapäivän jälkeen; thongsit jalassa, bikinit alla ja ilman meikkiä rantakassit olalla :D Baarien pokeilla oli ainakin hauskaa, kun selitimme meidän tarinaa kaikille, jotka vain jaksoivat kuunnella. Baarikierroksen aikana tutustuttiin muutamiin ranskalaisiin, joilta saatiin pummattua majoitus ja nukuttiinkin parin tunnin tehokkaat yöunet ennen kun herättiin aamulla sarastavaan darraan.
Untitled

Aamukahvien jälkeen saimme vielä pummittua kyydin yhdeltä ranskalaiselta, joka oli menossa myös Brisbaneen. Tunnin ajomatka taittui hippivanin kyydissä Michael Jacksonia kuunnellen ja oli aika voittajafiilis, kun auto vihdoin kaartoi kotipihalle!

IMG_8101 IMG_8103

1. Miten voitte olla toheloita noitten bussien ja junien kaa? :D

1. No hahaha mentiin ihan paikallisen reittioppaan mukaan kuitenkin, sen takii ihmeteltiin et miks taas eksyttiin :D